Jak Polskie firmy sprzedają w kanale B2B?

Jak Polskie firmy sprzedają w kanale B2B?

18 kwietnia 2020 0 przez MK

Jak Polskie firmy sprzedają w kanale B2B? Sprzedaż produktów natomiast pomocy w kanale B2B różni się od sprzedaży do odbiorcy indywidualnego. Przed firmami, które sprzedają produkty partnerom biznesowym, są zupełnie inne wyzwania. Połączone są one z logistyką, odpowiednim zarządzaniem klientami, gospodarką magazynową. E-point oraz Mobile Institute wspólnie przygotowali mały raport pokazujący, jak właściwie wygląda sprzedaż w obrębie B2B.
To liczby pytanie tego typu w Polsce

Jak potrafimy przeczytać w raporcie, tego standardu pytanie nie było do ostatniej pory wykonywane w swym regionu. Przeprowadzono je na 150 firmach. Wszyscy respondenci są świadomi konieczności dostosowania się do drugiego środowiska sprzedażowego. Linia między B2B i B2C zabiera się zacierać, chociaż bezpośrednie relacje pozostają kluczowe.

Expresowa wysyłka

Expresowa wysyłka

Klienci B2B:

Są coraz mniej czasu na spotkania biznesowe.
Oczekuj wygodnych cyfrowych narzędzi do indywidualnych zakupów.
Chcą osiągnąć lub zamówić online.
Doceniają natychmiastową informację zwrotną.
Grają na wygodę.

Jak Polskie firmy sprzedają w kanale B2B?

Rozwiązania IT, systemy CRM, platformy handlu internetowego i media społecznościowe stają się ważnymi elementami w ciągu budowania relacji. W Internecie firmy B2B lubią mówić o sobie, swojej intencji także własnej przygody – 62% ankietowanych firm wymieniło historię własnej nazwy na indywidualnej właściwości internetowej. W współczesnym samym czasie bardzo rzadziej pokazują one na bliskich właściwościach rozwiązania potrzebne klientom. Tylko 49% firm umożliwia zakup usługi bądź produktu za pośrednictwem strony internetowej. Jedynie 15% firm świadczy przydatne klientom narzędzia (takie jak najwyższe, kalkulatory lub konfigurator).

Jak robi rynek sprzedaży online w B2B?

71% handlowców na placu B2B twierdzi, iż ich firma dostarcza swoje artykuły bądź usługi przez Internet. Większość przedsiębiorstw (65%) zwraca się handlem elektronicznym od ponad 5 lat. Prawie co czwarta firma (24%) tworzy w handlu elektronicznym od 3 do 4 lat, a jedynie 1% ankietowanych sprzedaje produkty bądź usługi online krócej niż rok. 52% ankietowanych sprzedaje i towary zagranicznym kontrahentom.

Jak Polskie firmy sprzedają w kanale B2B?

Jeśli przyjrzymy się kanałom sprzedaży, to sprawdzimy, że firmy szukają dużo okazji na to, by sprzedawać swoje produkty odbiorcom. Zobaczmy, kiedy toż oczekuje. Sprzedaż B2B za pośrednictwem firmowej strony internetowej, na jakiej można oglądać lub kupić produkty, czy usługi, deklaruje 57% ankietowanych. Innym często stosowanym kanałem dystrybucji w B2B jest sprzedaż bezpośrednia, 54% firm umieszcza na handlowców. Poprzez własny e-sklep lub aplikacje deklaruje 40% ankietowanych firm. 36% przychodzi do klientów poprzez sklepy stacjonarne. Co trzecia firma (34%) sprzedaje lub dystrybuuje swoje artykuły w serwisach społecznościowych. Warto wspomnieć, że potem są firmy, jakie nie posiadają swoich właściwości firmowych. Według pytania jest ich około 4%.

Strona internetowa w kanale B2B – co powinna mieć?

Dla wielu przedsiębiorstw strona internetowa jest skłonnym okresem lejka sprzedażowego, więc ona pozwala na dalsze przekuwanie leadów w klientów. W raporcie znajdziemy dużo udane zestawienie funkcjonalności, które według ankietowanych przedsiębiorców powinny się zlokalizować na www. Wśród nich znajdują się: możliwość kontaktu poprzez e-mail, numery telefonów do firmy, historia firmy, możliwość zamówienia produktu poprzez www, katalog produktów, strona przydatna w moc językach, oceny firmy, chatbot i mnóstwo różnych. Najlepiej prezentuje to poniższy wykres.

Jak Polskie firmy sprzedają w kanale B2B?

Warto wspomnieć, że 63% stron dopasowanych jest do tłumaczenia ich na urządzeniach mobilnych. 22% przedsiębiorców przechodzi do sprzedaży aplikacji specjalnie do tego przygotowanych. Tylko 10% stron dopasowanych jest do rozwiązań PWA, a 6% do AMP. 22% ankietowanych przedsiębiorców nie ma zdania, jakie technologie zastosowano na ich stronach www.
Co także zlokalizujemy w raporcie?

Cały raport to więcej 111 stron konkretnej wiedzy z poziomu B2B i różnic, jakie przebiegają w sprzedaży, gdy korzystamy z ostatniego kanału. Możemy zlokalizować w nim też dane na problem przeszkód, które pojawiają się podczas sprzedaży. Są jeszcze zagadnienia pokazujące, jak pracuje marketing B2B. Automatyzacji, która często blokowana jest na okresie różnic technologicznych pomiędzy poszczególnymi przedsiębiorstwami. Ta blokada technologiczna nie pozwoli na dowód połączyć systemu sprzedażowego z logistycznym. Aby integracja była dodatkowa, trzeba wyłożyć na nią doskonałe sumy pieniędzy i poświęcić sporo czasu.

Wtedy nie są jedyne problemy, bowiem podczas sprzedaży produktów w dorosłych miarach pojawiają się niejednokrotnie sytuacje nieprzewidywalne, jakie mogą sprawić, do blokady sprzedaży. Mowa na model o dostawach kurierskich. Jeśli mamy jednie z jednej firmy logistycznej, to potrafimy dojść na rzecz, gdy problemy u operatora uniemożliwią nam wysłanie towarów. Stąd te warto być w zapasie rozwiązania awaryjne. Na dowód brokera kurierskiego. Przykładowo kurjerzy.pl dają szansę wysyłania paczek za pomocą kilku firm, co zapewnia ciągłość trwania procesów logistycznych. Jeżeli chcesz zobaczyć, kiedy zatem pomaga zamów kuriera bezpośrednio od brokera kurierskiego.

Sprawdź na śledzenie paczek