Czym powinny charakteryzować się funkcjonalne powierzchnie biurowe?

Czym powinny charakteryzować się funkcjonalne powierzchnie biurowe?

2 grudnia 2019 0 przez MK

Działalność biura jest kluczem do właściwego działania całej firmy. Zazwyczaj to ono jest „mózgiem” całej firmy, dba o przypływ zleceń, płynność finansową i realizację zleceń. Warto zatem zadbać o to, aby było ono odpowiednio wyposażone i przygotowane do pracy. Jak o to zadbać?

Po pierwsze, odpowiedni rozkład

Pierwszą i bardzo istotną rzeczą jest rozkład pomieszczeń w biurze. Powinien być on dostosowany do charakteru wykonywanej pracy. W niektórych rodzajach działalności lepiej sprawdzi się open space, w innych przypadkach lepiej umieścić poszczególnych pracowników lub poszczególne działy w różnych pomieszczeniach. Warto zastanowi się wcześniej, jakie rozwiązanie będzie najkorzystniejsze w przypadku danej działalności.

Po drugie, pomieszczenia socjalne

Każde biuro musi posiadać odpowiednie pomieszczenia socjalne. Warto, aby znalazło się w nim pomieszczenie do przygotowywania posiłków i napojów, a najlepiej osobna stołówka. Konieczne są także toalety oraz miejsce, gdzie można spędzić przerwę. Pracownicy docenią także taras lub inną możliwość wyjścia na świeże powietrze w ciągu dnia. W przypadku biura szatnia jest po prostu zbędna, ale wtedy koniecznie należy zainwestować w szafę na ubrania, które można zostawić tuż przy wejściu.

Po trzecie, wyposażenie

Powierzchnie biurowe powinny być odpowiednio wyposażone. Tylko w ten sposób można zapewnić ergonomiczną pracę oraz wygodę zatrudnionym pracownikom. Fotele i biurka powinny być dostosowane do rodzaju wykonywanej pracy i spędzania wielu godzin w jednej pozycji. Takie rozwiązanie zagwarantuje zadowolenie pracowników oraz podniesie wydajność pracy.

Po czwarte porządek

Utrzymując powierzchnie biurowe, koniecznie trzeba zadbać, by panował w nich porządek. Koniecznością jest wynajęcie ekipy sprzątającej. Drugim ważnym aspektem jest budowanie w pracownikach nawyków dbania o wspólną przestrzeń. W takim środowisku wszystkim będzie się milej i lepiej pracować, nawet jeśli spóźni się sprzątaczka. Kluczem do porządku jest systematyczność.

Artykuł powstał we współpracy z biura.online